popunder

Tuesday 16 February 2016

YouthToEarn.com Scammer durjana!!!





Salam and good day guys. Dalam post kali ni, aku nak share satu website yang rasenye bukan aku sorang je kene, mungkin beratus2 lagi orang luar sane yang dah kene. Yee betoll, webpage yang diberi nama YourthToEarn.com ni lah salah satu website yang selalu diguna oleh orang2 yang tak bertanggungjawab di luar sana untuk menipu orang2 biasa macam kite ni.

Mesti korang pernah nampak ayat macam, '...kalau korang punya masalah duit, ingin menjana beratus ringgit tiap hari, click link di sebelah ---> http://YouthToEarn.com/?ref=260321 untuk maklumat lanjut. Kalau korang rase program ni menipu takpe sebab korang takkan rugi ape2 (takde modal dikeluarkan)...' or sorts like that kan? (sebenarnya link di atas tu adalah link aku. Terbuat masa jahil haritu) Ade betul gak. Kite memang tak rugi duit pun. Just register, and lepas register tu kite akan dapat 20$ terus iaitu bersamaan dengan RM80++. After that dia akan bagi link and kita akan disuruh promote ke website2 lain untuk di klik oleh orang lain. Setiap orang yang klik link kita tu kita akan di bayar 5$. Banyak kannn??

Jom kite tengok sesame cara kita nak buat 'untung' dalam web youthtoearn ni. Mula2 lepas kita tekan link diatas, kita akan dibawa ke page macam yang kat gambar bawah:
And then kita akan tekan sign-up sebab kita telah pun termakan semua kata2 manis yang kita dah baca. Lepas tekan sign plak kita akan terus ke page ni:

Kat sini kita nampak konon2 die suruh isi maklumat supaya senang nak bagi bayaran nanti. Tapi kalau tengok balik, mane ade orang mintak address camtu. Selalunya diorang akan mintak nama Negara, nama bandar, Zip Kod semua berasingan. Ni kalau mintak address camni tulis Lorong Haji Toib pun boleh ni. komonlaaa..nak bagi duit banyak kot, takkan buat ala kadar jee.. And lagi satu, kalau korang sedar atas sekali kat penjuru kanan website ni ada tulis PayPal. Tapi dia tak tulis pun mase register tu mintak alamat PayPal.. Tapi takpe, bodoh punye pasal register gak. Akhirnya aku dah dapat link aku sendiri n dengan bangangnye aku spread link tu dengan kate2 yang manis supaya orang klik kat link aku.
Haaaaa,, ni lahh akaun YouthToEarn aku. Fuh, kalau keluar ni mau RM4000++ duit aku. And sape yang dah pernah cuba ni korang mesti tau kan die minimum kalau nak keluarkan duit tu kene lah earn sebanyak US$300 baru boleh keluar. Macam yang korang nampak ni memang dah lebih sangat dah ni. So aku cadang nak keluarkan. Kat bawah tu ade 'click here to open survey'. Kene buat survey tu, kalau tak, tak boleh la ambik 'duit' kite. So aku pun tekan survey tu dan ni yang keluar:
Kat sini lah aku mule dapat masalah. Setiap option yang aku tekan tu semua merepek2. Takde satu pun yang possible untuk kau selesaikan. Lepas aku buat research2 sket, baru lah aku tau sebenarnya website beginilah yang selalu diguna oleh company2 ataupun orang2 tertentu untuk menjana traffik kat website diorang yang melampau2. Semakin banyak traffik makin banyak lah pengunjung ye dakk? So kite ade rugi tak? Bagi aku memang ade. Walaupun tak rugi duit, tapi rugi dari segi masa kau post2 bende2 tu, n mungkin ade member2 yang akan kutuk kite sebab dah kene tipu. Malu bohhh!!

So kesimpulannya di sini, tiada jalan yang mudah (I mean SANGAT MUDAHH!!) untuk dapat duit. Kalau kita ada dengar sesuatu bak kata orang putih tu 'too good to be true', bukan tak betul, ada kemungkinan betul, tapi research lah dulu. Bukan lepas dah kene tipu baru nak wat research cam aku ni. Huhuhu...

website2 lain yang aku tahu website scam macam dia atas:
-paid4click
-questofnews
klw ade website lain boleh la korang share untuk kebaikan bersama k

13 comments:

  1. betul. saya baru dapat message via bbm tentang youthtoearn, dan saya curiga ini scam. berarti dollar yang terkumpul tidak bisa withdraw ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..tepat skali. Ini berarti kamu (dan juga saya) sudah buang masa yang banyak di website scammer ini. Dollar yang terpapar hanyalah angka semata2. mereka hanya mahu menjana traffic yang banyak ke website mereka.

      Delete
  2. Nasib baik adik dah sedar cepat.kalau tak buang masa je ngadap website camtu. Abg pun dh terkena dulu, tp diaorg guna nama lain utk kaburi orang2 baru cam adik.
    Tp skrang abg dh jumpa website yg betul2 byr apa yang kita klik. takyah susah2 nk invite. Adik klik pada iklan confirm dpt duit. Website nie pun dh lama, sejak tahun 2007 dan tak pernah gagal membayar. Abg baru sebln cuba dh dpt RM300++. Ramai org Malaysia dh cuba.Cuba adik klik website nie. DIJAMIN TAK RUGI -->http://www.clixsense.com/?8699911

    ReplyDelete
    Replies
    1. haahh..tulah pasal. haha. Dah join dah website tu. Alhamdulillah tak menghampakan. saya dah buat artikel tentang website tu kat http://jijizezey.blogspot.my/2016/02/clixsense-bagi-duit-atau-tidak.html So kalau ada yang ragu2 tentang website ni boleh baca dulu artikel yang saya buat ni mengetahui serba sedikit cara menjana duit dari wbsite clixsense ni

      Delete
  3. http://YouthToEarn.com/?ref=443350
    does this really work ? I was questioned about this . please enlighten her , thank you

    ReplyDelete
    Replies
    1. no it's not work. and it will never be. You see these people are only trying to fool us by asking to spread their link. every time people open their link that you're spreading, they getting free traffic more and more (website traffic is important for ranking in search engine). They promise they will pay us for doing so, but the reality they don't. When we request a payment out, they will ask to do a nonsense survey, which actually impossible to make it. Before this I also didn't know and doing what you are doing (spreading the link). After making some research, I found out they actually no other then a scammer trying to get a free traffic with other people effort! Don't worry. if you want to know the real solution in earning money online legitimately, read my article http://jijizezey.blogspot.my/2016/02/clixsense-bagi-duit-atau-tidak.html If you don't understand malay then you can also read it here which I write it in english http://jijizezey.blogspot.my/2016/02/make-money-using-clixsense-not-scam.html

      Delete
  4. Good job jiji.saya memang rasa kena tipu dari awal lagi.lepas sehari spread link earning saya terus jadi $110 usd.Memang tak logik langsung.sekarang amount tu da lebih dari minimum payout cuma tak sempat nak cuba survey tu.well, I wish thank you so much since you da left comment kat my entry regarding this stupid thing and your comment bring me to this blog. To guys yang just started joining and share youthtoearn link please stop it.it's a scam website and never pay you.and another scam website is goeasyearn.please stay away from this site.you can trust Clixsense,Neobux,and easyhits4u.even their earnings very low but it's really working.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahhh..thanks for your comment cik Qiya. Really appreciate that.

      Delete
  5. 2016: Saat nya Berhenti Buang-Buang Kuota Hanya Untuk Sosmed..
    sekarang waktu nya pergunakan kuota dengan pintar untuk mendapatkan penghasilan pundi-pundi Dollar $.. Lumayan Dari Pada Nggak ada Krjaan Mending Cari Dollar Dari "WHAFF Rewards" Oh iya Sudah Banyak Orang yang Mendapatkan Uang Dari WHAFF Rewards Ini Termasuk Saya Dan Saya Sudah Pernah Mendapatkan 500 Ribu Dari WHAFF Rewards
    Bagai Mana Caranya ??? Begini Caranya

    1. Buka PlayStore.
    2. Cari Aplikasi "WHAFF Rewards"
    3. instal Aplikasi "WHAFF Rewards"
    4. Buka Aplikasi "WHAFF Rewards"
    5. Di pojok kanan atas login dengan facebook Anda
    6.Setelah login tunggu lah sesaat hingga Ada Tulisan Enter Invitation code Lalu Anda Masukan Kode ini [ CW42942 ] Jadi Catat dulu kode nya biar gak lupa
    7. setelah semua nya sudah selesai maka anda akan mendapatkan bonus dari aplikasi WHAFF sebesar $0.50 lumayan kan ..

    #ket : kalo kode tidak di masukan maka saldo anda tidak ada alias anda hanya akan mendapatkan $0.00 saja namun jika Anda memasukan kode ini [ CW42942 ] maka Anda akan mendapatkan $0.50 Dan jangan lupa  Download&Mainkan Selama 3 Menit semua Aplikasi atau game yang ada di Pick Premium Dan Di Pick WHAFF Untuk Mendapatkan Imbalan Dollar $1 Sampai $4,80
    Teknis Pencairan Uang Anda bisa melalui paypal Terdapat di menu aplikasi..
    Dan Minimum Pencairan Melalui Paypal Adalah Sebesar $10.5
    Selamat Meraih Untung Hanya Dengan Mendownload Aplikasi Atau Game Dari WHAFF Anda Dapat Imbalan Dollar
    salam hangat sal sukses selalu

    Dan ini sebagai berikut: bagaimana untuk mencairkan Dollar dari WHAFF ke Bank Anda

    8.Klik pojok kiri atas dan layar akan menampilkan pilihan pembayaran / payout

    9. Pilih $10,5 Karena $10,5 adalah jumlah minimum yang dapat diambil untuk Akun Paypal

    10. Jika sudah Masukkan Email Paypal Anda Dan klik "Request"

    11. Dollar Akan Dikirim ke akun Paypal Anda Selama 3 Hari kerja

    #NOTE: "WHAFF Rewards" Membutuhkan Pengguna Aktif Jadi Kami Mohon Kepada Anda Untuk Tetap Aktif Menggunakan Dan Menjalankan "WHAFF Rewards" ini Agar Anda Mendapatkan Bayaran Dollar Tapi Jika Anda Tidak Aktif Atau Menghapus Aplikasi ini Anda Tidak Akan Mendapatkan Bayaran Jadi Install Lah Aplikasi atau game Yang Ada Di Dalam WHAFF Rewards ini Dan Mainkan Selama 3 Menit
    Tolong Sebarkan Berita Ini Ke Teman Anda Atau Sodara Anda,Terima Kasih Salam Sukses.....

    ReplyDelete
  6. To check whether a site is legit usually, I do follow a simple checklist to see how well they do.

    1) Use WhoisXY.com to check the whois information and check whether the contact information matches with the one in the website.
    2) In the domain contact details, is there a valid email address.
    3) Is there a valid phone number visible, and does it work ?
    4) Go through review about them using Webutation.com and check whether they are scam free.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow great info.. thank you very much for sharring :)

      Delete
  7. Kalau whaff rewards, tu scam jugak ke?

    ReplyDelete